Re: Nie będzie już ABITa...

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Thu 25 Dec 2008 - 11:38:10 MET

de Fresz pisze:

> Kto w '98 słyszał o USB? Ile płyt głownych miało wtedy to złącze? Ile
> było peryferiów?

Nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że moja płyta główna mniej-więcej
w tym czasie miała już wyprowadzone piny do podpięcia śledzia z dwoma
gniazdkami USB. Nie wlutowano ich nie tylko z powodu słabego
zainteresowania, ale przede wszystkim dlatego, że to była AT. :)

Ja nie mam zamiaru się sprzeczać co do osiągów USB w porównaniu z innymi
standardami. Przecież nie zawsze jest tak, że wygrywa najbardziej
wydajny z nich. Ogromne znaczenie mają także inne czynniki - cena,
łatwość implementacji, układy między producentami czy przede wszystkim
wygoda. Ja osobiście się cieszę, że mam dysk przenośny na USB, a nie na
SCSI. ;) USB to doskonałe rozwiązanie dla zwykłego użytkownika ceniącego
sobie przede wszystkim wygodę.