Re: podkrecanie dysku twardego

Autor: staszek <dkcufgujbdhi_at_ohwjvbhrof.dfe>
Data: Thu 25 Dec 2008 - 02:17:34 MET

> chcialbym panstwa zapytac czy istnieje mozliwosc podkrecenia dysku
> twardego tak jak na zasadzie wentylatora ze obroty steruja zasilaniem. Mam
> dysk western digital 7200 obrotow czy jak podlacze go na naprzyklad
> 20voltow to bedzie chociaz te 10tysiecy rpm? Jakich transwerow moge sie
> spodziewac po tym tera mi kopiuje po 40megabajtow na sekunde a na 20v
> bedzie chociaz 50?

kazdy informatyk wie ze 12V jest zamienne z 220V a nawet 380v 3 fazy i
wiekszosc hdd przy zasilaniu 220V utrzymuje transfery min na poziomie
120-130mb/s, a przy 380 odpowiednio wiecej. niei stosuje sie 220V z uwagi na
ekologie, natomiast jesli wydajnosc jest piorytetem to zaleca sie napiecia
wieksze, choc warto wtedy hdd zanurzuc np w wodzie zeby sie nie przegrzewal.