częstotliwość pracy ramu

Autor: Kicer <no_at_email.here>
Data: Wed 24 Dec 2008 - 15:48:44 MET

Witam

mialem kompa z dwiema kosciami ramu po 1 GB wpietymi tak, że działały w dual
channel z częstotliwością 800 MHz (pamięć Twister pc6400, cas5).

dokupilem geila, 2x2GB pc6400 - 800MHz, cas4 wpiąłem, pc startuje bios
dumnie wypisuje 6gb i dual channel, myslałem ze ok. Ale dzis zaglądam do
biosu a tam widze ze ram mi pracuje z częstotliwością 667 MHz. Moge ustawić
recznie zeby było 800 aczkolwiek i tak obok pisze ze natywna prędkosć to
667.

Jeśli wyjme którą kolwiek z par pamięci to częstotliwość domyślna wraca do
800 MHz. Pamięci sa wpięte jak trzeba tzn zgodnie z instrukcją do płyty
główej jeśli posiadam pamięci różnych producentów to trzeba je parować i
wpinać do odpowiednich slotów (na przemian).

Jedyne co znalazłem w instrukcji to to że nie zaleca się łączenia pamięci
różniących się rozmiarem, chipem itp.

czy takie zachowanie jest normalne ? I skąd mu sie wzielo 667? FSB mam 200,
teoretycznie obie pary kości mają po 800.

pozdrawiam

--
Michał Walenciak,   gg: 3729519,  poczta: Kicer86
http://kicer.elsat.net.pl                 gmail.com