Re: Jak ujawnić wadę dysku?

Autor: Padre <Padre_at_no.net>
Data: Wed 24 Dec 2008 - 02:35:18 MET

> A MHDD? u mnie był objaw mocnego grzania sie dysku, normalnie SMART nic
> nie informował, odpaliłem MHDD który ujawniał 2 badscetory po czym dysk
> na ta informacje zareagował realokując je. I dysk poszedł do wymiany i
> go wymienili.

Ja mam od ponad pół roku dysk 80GB 2,5" Samsunga w którym jest obszar ok
1GB w którym sypią sie bad sectory po kilka na tydzień a programy
diagnostyczne ujawniają sektory o bardzo długim czasie dostępu, MHDD je
ujawnia ale dysk nie próbuje ich realokować sprzętowo, Windows mi się
sypie ale kiedy wymażę dysk przed oddaniem do serwisu jest wszystko OK.
Więc instaluję windowsa i jazda zaczyna się od nowa, ostatnio używam z
desperacji programu Victoria 4,3 do remapowania uszkodzonych sektorów
ale SMART pozostaje idealny może za wyjątkiem . Ten sam komputer z
dyskiem Toshiba 20GB pracuje idealnie więc przyczyna wyraźnie leży po
stronie dysku, szczególnie, że lubi sobie też walnąć głowicami z raz
dziennie. Jedynie parametr SMART "Hardware ECC recovered " wynosi
poniżej 200 000 czyli fatalnie ale oczywiście mieści sie w normie...