Re: Jak ujawnić wadę dysku?

Autor: Osadnik <osadnik.www_at_wp.pl>
Data: Sun 21 Dec 2008 - 12:25:42 MET

Jacek Osiecki pisze:
> Witam,
>
> Mam w laptopie dysk 2,5" 100GB 7200rpm - ma już niemal rok, ale wygląda na
> to że coś z nim jest ewidentnie nie tak... Co jakiś czas komputer na kilka
> sekund mi zamiera i słychać kilkukrotne stuknięcie jakby od dysku odłączono
> zasilanie (dźwięk typu metalowa kulka spuszczona na drewniany stół ;).
> Ostatnio nawet zdarzyło mi się kilka razy że komputer zupełnie zamarł,
> a dysk ewidentnie szukał ścieżki lub próbował znaleźć dane - czyli
> szum-stuk, szum-stuk, tak kilkanaście razy...

> [...]
A MHDD? u mnie był objaw mocnego grzania sie dysku, normalnie SMART nic
nie informował, odpaliłem MHDD który ujawniał 2 badscetory po czym dysk
na ta informacje zareagował realokując je. I dysk poszedł do wymiany i
go wymienili.
w każdym razie o czego zmierzam, sprawdź czy na pewno nie masz w SMART
nic podejrzanego, puścił bym długiego SMART TEST i wtedy zobaczył.
Czasem możesz powiedzieć w serwisie że ie zawsze przechodzi testy :)
wtedy beda może dokładniej badać.