Jak ujawnić wadę dysku?

Autor: Jacek Osiecki <joshua_at_ceti.pl>
Data: Sun 21 Dec 2008 - 11:17:20 MET

Witam,

Mam w laptopie dysk 2,5" 100GB 7200rpm - ma już niemal rok, ale wygląda na
to że coś z nim jest ewidentnie nie tak... Co jakiś czas komputer na kilka
sekund mi zamiera i słychać kilkukrotne stuknięcie jakby od dysku odłączono
zasilanie (dźwięk typu metalowa kulka spuszczona na drewniany stół ;).
Ostatnio nawet zdarzyło mi się kilka razy że komputer zupełnie zamarł,
a dysk ewidentnie szukał ścieżki lub próbował znaleźć dane - czyli
szum-stuk, szum-stuk, tak kilkanaście razy...

Odpaliłem rescuecd, przejechałem cały dysk kilkukrotnie badblocksami - nic.
Odpaliłem test smarta (short) - i nic nie wykrył. Odpaliłem windowsy, w nich
podstawowe sprawdzanie powierzchni - i też nic.

Już tracę siły - co jest z tym dyskiem, i dlaczego jest to wciąż
niewykrywalne? Przecież nie oddam go do serwisu, bo odeślą z komentarzem
"dysk sprawny"...

Pozdrawiam,

--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944