Re: Resety Radeonów 48xx

Autor: Tomek <tomway_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 19 Dec 2008 - 11:31:28 MET

Zasilacz powinien dać radę przynajmniej z 4850. Nie napisałeś co jeszcze
masz w kompie.

> Mam juz drugiego radka wczesniej 4850 a teraz 4870 roznych producentow.
> System swiezy uaktualniony i najnowsze catalysty. Na obudwy kartach co
> jakis czas ekran robi sie ciemny i wraca po 5 sekundach z komunikatem ze
> driver ATI musial zresetowac grafike gdyz nie odpowiadal procesor
> graficzny. Karty nie sa w zaden sposob krecone.

Miałem podobny problem z 4850 Palita.
Wczesne serie miały wadę fabryczną. Błędne sterowanie wentylatorem
prowadziło do przegrzania się gpu.
Objawy były identyczne.
Można to bardzo prosto sprawdzić. Zaistaluj jakikolwiek program do
monitorowania temperatur.
Odpal coś co obciąży kartę (np. 3dMarka) i sprawdaj przy jakiej teperaturze
się wywala. Jeżeli zawsze przy tej samej to jest to to samo co ja miałem.
I wtedy karta jest do wymiany.

Jeśli przy różnych to sprawdzaj zasilacz.
Odłącz wszystko co się da (zbędne HDD, CD, urządzenia na USB, dodatkowe
kości pamiąci itp) i odpal 3d Marka.
Jak problemy ustąpią to zalacz do wymiany.

TM