Re: HD w laptopie - pukn±³, stukn±³, ale na razie wszystko gra

Autor: KILu <byter_at_wp.pl>
Data: Fri 19 Dec 2008 - 06:59:54 MET

Karol Y wrote:
> Witam, laptop ma niespe³na dwa miesi±ce, a w ci±gu ostatnich 3 dni, dwa
> razy przytrafi³o mi siê co¶ co mnie zaniepokoi³o. Cisza, spokój, czytam
> to co na ekranie i nagle d¼wiêk z obudowy - z dysku jak przypuszczam -
> stuk jakby parkowanie g³owicy i oko³o pó³ sekundowy pisk.

W pierwszym laptopie (czasy pierwszego Pentium) przytrafilo mi sie to
tylko raz, po stuknieciu zawiesil sie system, a dysk juz nie wstal. W
drugim (czasy pentium 3) stukniecia zdarzaly mi sie dosc czesto. Dysk wyl
(do dzis wyje) niczym szlifierka, ale dzialal zupelnie prawidlowo. Nb.
pozniej w tym laptopie przetarcie kabla od zasilania powodowalo coraz
czestsze resety (dopiero pozniej zorientowalem sie, ze przyczyna lezy
wlasnie w zasilaniu) - to moglo byc rowniez przyczyna zachowania dysku.

k,