Re: Jaki zasilacz UPS

Autor: CeBeR <precz_z_sekcijanstwem_at_gazeta.pl>
Data: Thu 18 Dec 2008 - 20:46:34 MET

W dniu 18-12-2008 20:24, januszek pisze:

> No i dokladnie tak jest w specyfikacjach Smartow, np:
>
> APC Smart-UPS SC 420 (SC420I) 420 VA; Moc rzeczywista: 260 Wat;
> APC Smart-UPS SC 620 (SC620I) 620 VA; Moc rzeczywista: 390 Wat

Któraś z tych wartości musi być zatem kłamliwa, bo jeśli ten "420VA" nie
jest w stanie wytworzyć 420W gdy jest obciążony rezystancją, a jedynie
260W, to tak naprawdę ma 260VA. I przy kiepskim zasilaczu "wymięknie"
już przy 150W...
Ja wciąż mam nadzieję, że to nieznajomość tematu pracownika serwisu APC
(widać jak kluczy, próbując tłumaczyć różnicę między VA a W różnicą
między mocą pozorną a rzeczywistą, a na uwagę o braku mocy biernej przy
PF~1 zupełnie zarzuca temat VA), a nie jawne _oszustwo_ ze strony tego
podobno _renomowanego_ i na pewno _drogiego_ (porównywanie z parokrotnie
tańszym ActivePower chyba nie przystoi...) producenta.