Re: Najszybszy rdzeń, czy przekroczono granicę 4GHz?

Autor: CeBeR <precz_z_sekcijanstwem_at_gazeta.pl>
Data: Thu 18 Dec 2008 - 20:28:11 MET

W dniu 18-12-2008 19:16, Jan Bartnik pisze:

> Nie jest błędne. Twoje rozumowanie opiera się o zupełnie inne kryteria. A
> synonimem szybkości procesora nie jest jego wydajność :)

Co jest zatem synonimem zwrotu "(naj)szybszy procesor"? Zawsze myślałem,
że chodzi o taki, który (naj)szybciej wykona zadanie (np. jakiś
benchmark), ale widzę że nie każdy lubi truskawki z cukrem i niektórzy
wolą wyższy numerek w POST.

> To tak jakby zapytać o to, który samochód jest najszybszy i dostać
> odpowiedź, że synonimem szybkości jest ilość koni mechanicznych w
> przeliczeniu na tonÄ™ pojazdu :)

Ten przykład przecież idealnie pasuje właśnie do poszukiwań najszybszego
procesora według taktującego go zegara! Najszybszy samochód to ten,
który pojedzie najszybciej (w najkrótszym czasie przejedzie dany
odcinek), a nie mający najwięcej koni mechanicznych, czy największą
liczbę na szybkościomierzu...