Re: Jaki zasilacz UPS

Autor: doom3 <doom3mk_at_o2.pl>
Data: Wed 17 Dec 2008 - 22:22:46 MET

Użytkownik "CeBeR" <precz_z_sekcijanstwem@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:gibp6d$69p$1@inews.gazeta.pl...

> Albo UPS ma moc 700VA, albo nie ma. Wartość w W jest podawana
> orientacyjnie, dla odbiorników pozbawionych PFC. Gdyby np. ten UPS
> "wypinał się" przy 85% tych 450W pobieranych przez zasilacz z aktywnym PFC
> (czyli 380W), to tym samym _musiałby_ "wypinać się" przy obciążeniu 230W
> pobieranym przez zasilacz bez PFC (założyłem PF=0.6, mógłby być nawet
> mniejszy).

ale, jestes tego pewien i wiesz to z praktyki czy tylko wrozysz z fusow ?
u mnie pracuje ok. 80 roznej masci zasilaczy APC SMART od 700VA do 5000VA,
przykladowo 3000VA (kilka sztuk zasilajacych serwerownie) obsadzisz do 2250
watow, apc juz ich nie produkuje w tej chwili maja nowsze modele z lepszym
wspolczynikiem, bo przy 3000VA daja 2700 watow.

"Albo UPS ma moc 700VA, albo nie ma. Wartość w W jest podawana
orientacyjnie" - to wlasnie VA jest podawana orientacyjnie a przynjamniej do
tej pory tak bylo i nikt jednostek woltoamperowych nie bral pod uwage przy
wyboerze upsa bo to nigdy nie odzwierciedlalo relanej mocy danego upsa.

Tak dla przypomnienia, mamy doczynienia z pradem zmiennym a nie stalym,
gdzie VA=W w opisanym przez Ciebie przypadku.

--
doom3