Automatyczne ściemnianie monitora

Autor: Marcin Kocur <marcin2006_at_gmail.com.wytnij>
Data: Tue 16 Dec 2008 - 17:56:39 MET

Witam!

Ostatnio miałem przyjemność siedzieć w pracowni z komputerami Optimusa.
Były tam monitory CRT (również pisało na nich Optimus), które po
otworzeniu czegoś jasnego (np. maksymalizacja pustego okna
przeglądarki) automatycznie przyciemniały ekran.

Moim zdaniem świetna rzecz, nie gryzie po oczach i oszczędza lampę. Na
moim monitorze sam muszę dbać o to, żeby nie wyświetlać zbyt jasnych
ekranów (nie stać mnie na nowy na razie ;) ).

Jak się nazywa taka funkcja? W czym ją można spotkać? A może to
programowe było?

--
Pozdrawiam
Marcin Kocur