Re: Automatyczne ściemnianie monitora

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Tue 16 Dec 2008 - 19:59:39 MET

Marcin Kocur pisze:
> Witam!
>
> Ostatnio miałem przyjemność siedzieć w pracowni z komputerami Optimusa.
> Były tam monitory CRT (również pisało na nich Optimus), które po
> otworzeniu czegoś jasnego (np. maksymalizacja pustego okna
> przeglądarki) automatycznie przyciemniały ekran.
Są 2 możliwości, ale stawiam na drugą.
1) Drogie monitory miewają "czujnik oświetlenia otoczenia" (jak jasno
jest w okolicy monitora! a nie co jest wyświetlane) i względem tego
ustawia się jasność, dzięki czemu w nocy po ciemku nie wali jak halogen,
a w dzień nie trzeba podkręcać. Stosowane _głównie_ w lcd, do regulacji
jasności podświetlania matrycy
2) monitor CRT (a o takich piszesz) jak ma padające zasilanie to tak się
objawia. A przypadkiem zmiana jasności obrazu (np wyskoczenie jasnego
okna) nie powodowała zmiany szerokośći obrazu? Więcej jasnego = większy
pobór prądu anodowego = spadek w.n. i obciążenie większe trafopowielacza...