Re: "zahaslowac" dysk

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Tue 16 Dec 2008 - 02:00:44 MET

Dnia Mon, 15 Dec 2008 11:38:18 +0200, Luke napisał(a):

> wlasnie tak bylo i nie jest to wygodne. raz, ze dysk jest bardzo
> mobilny, dwa, ze zeby zaszyfrowac to co na nim jest trzeba w tym
> momencie sporo czasu. truecrypt tez bedzie wymagal czasu. myslalem, ze

Jeżeli dysk był oznaczony jako zaszyfrowany to każdy plik, jaki na niego
kopiujesz, jest szyfrowany w locie i właściwie nie wymaga to więcej
czasu, niż trwa sam proces kopiowania. Jednak szyfrowanie NTFS
rzeczywiście nie jest zbyt przydatne w przypadku dysków podłączanych do
przypadkowych lokalizacji. Ma za to tą zaletę, że nie wymaga uprawnień
administratora, co jest niezbędne w przypadku Truecrypt...

> jest cos szybkiego, prostego, cos co bedzie zadalo jedynie hasla podczas
> montowania dysku. zadnego szyfrowania zawartosci. niemniej jednak dzieki
> wszystkim za odpowiedzi.

Problem leży w "tym czymś", co będzie żądało hasła :-). Są takie
programiki, ale proponuję spytać się o nie na grupie software'owej, bo
to już nie ma nic wspólnego ze sprzętem.

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/