Re: Dodatkowy dysk -- IDE -- na nowej płycie głównej a prędkość transferu dyskowego

Autor: Marcin Kocur <marcin2006_at_gmail.com.wytnij>
Data: Wed 10 Dec 2008 - 22:36:33 MET

Osoba Marcin napisała na pl.comp.pecet:

> Właśnie kupiłem nowy, "wypasiony" komp ;-) I mam takie jedno małe
> pytanie do Was. Nowa maszyna ma dysk SATA, natomiast mój dotychczasowy
> komputer posiadał dysk IDE. Na płycie głównej mam jedno gniazdo IDE,
> pewnie takie trochę z cyklu "na-wszelki-wypadek". Czy jeśli przełożę
> sobie dysk IDE na nową płytę główną, jako "dodatkowe 160 GB" (nowy
> dysk ma 500 GB, ale 160 też piechotą nie chodzi), ogólna prędkość
> dysków mi nie spadnie?

Zależy od płyty, ale generalnie nie powinno to mieć miejsca. Za to
zwiększysz stabilność działania. Ja lubię trzymać dane do nagrywania na
osobnym dysku fizycznym.

Zresztą jak jesteś ciekawy to zrób sobie testy wydajnościowe przed i po
przełożeniu dysku, tu masz inspirację
http://forum.cdrinfo.pl/f102/samsung-spinpoint-f1-hd642jj-640-gb-78273/

--
Pozdrawiam