Dodatkowy dysk -- IDE -- na nowej płycie głównej a prędkość transferu dyskowego

Autor: Marcin <kontaktu_at_niema.org>
Data: Wed 10 Dec 2008 - 22:25:07 MET

Cześć wszystkim,

Właśnie kupiłem nowy, "wypasiony" komp ;-) I mam takie jedno małe
pytanie do Was. Nowa maszyna ma dysk SATA, natomiast mój dotychczasowy
komputer posiadał dysk IDE. Na płycie głównej mam jedno gniazdo IDE,
pewnie takie trochę z cyklu "na-wszelki-wypadek". Czy jeśli przełożę
sobie dysk IDE na nową płytę główną, jako "dodatkowe 160 GB" (nowy
dysk ma 500 GB, ale 160 też piechotą nie chodzi), ogólna prędkość
dysków mi nie spadnie?

Nie znam się na tym za bardzo, ale wiem, że jak np. w kompie są różne
kości pamięci taktowane innymi częstotliwościami, to następuje ogólne
dostrojenie do częstotliwości najniższej. Stąd moje pytanie.

Pozdrawiam i czekam z wdzięcznością na odpowiedź.

--
Marcin