Re: Dodatkowy dysk -- IDE -- na nowej płycie głównej a prędkość transferu dyskowego

Autor: Bernard <bernard_at_earth.net>
Data: Thu 11 Dec 2008 - 09:59:14 MET

Marcin wrote:
> Cześć wszystkim,
>
> Właśnie kupiłem nowy, "wypasiony" komp ;-) I mam takie jedno małe
> pytanie do Was. Nowa maszyna ma dysk SATA, natomiast mój dotychczasowy
> komputer posiadał dysk IDE. Na płycie głównej mam jedno gniazdo IDE,
> pewnie takie trochę z cyklu "na-wszelki-wypadek". Czy jeśli przełożę
> sobie dysk IDE na nową płytę główną, jako "dodatkowe 160 GB" (nowy
> dysk ma 500 GB, ale 160 też piechotą nie chodzi), ogólna prędkość
> dysków mi nie spadnie?

Prędkość obrotowa dysku nie zależy od tego, ile w komputerze pracuje
dysków. Prędkość przepływu prądu przez przewody też jest stała - około
290000 km/s.

Jeżeli natomiast chodziło Ci o wydajność dysku (co zupełnie nie wynika z
treści Twojego postu), czyli szybkość transmisji danych, to dołożenie
dysku nie powinno na nią wpłynąć.