Re: ogniwa do baterii do laptopa

Autor: physical <physical_at_bleble.wp.pl>
Data: Fri 05 Dec 2008 - 11:30:00 MET

DooMiniK <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl"> wrote in
news:4938f1c4$1@news.home.net.pl:

> - Baterię ladujemy do pelna i rozladowujemy do ok. 40-50%
> - owijamy dokladnie np. papierem toaletowym (chodzi o to, ze
> woda moze się skraplac)
> - owijamy calosc folia aluminowa (taka cienka, jak do pieczenia - zeby
> papier szczelnie przylegal)
> - wkladamy baterię w dwa worki (ja uzywam takich ze 'struna', jak
> daja na lotnisku)
> - wkladamy baterię na 2-3dni do zamrazalnika...

Czyli wkladamy do zamrazalnika *cala* baterie, nie same ogniwa?
Czy nie zaszkodzi to elektronice?

> I teraz uwaga... Ja zawsze wkladam do zamrazalnika ok. -10stopni
> Celciusza. Podobno jak będzie nizsza (-20), to lepiej, ale ja
> nie ryzykowalem.

A na czym mogloby polegac ewentualne ryzyko?

> Po 2 dniach wyciagamy baterię, odwijamy, zawijamy w nowa sraj-tasmę
> i odkladamy na dobę, niech zlapie temperaturę pokojowa
> (nie na grzejnik!).
> Potem ladujemy baterię i sprawdzamy, czy dziala...

> ps. nie polecam pelnych rozladowań (do tzw. zera). Pisalem o tym tutaj:
> http://www.aspire1.pl/2008/11/21/jak-dbac-o-akumulator/

Wlasnie, dlaczego? Jak juz Radoslaw Sokol tu zasugerowal ta funkcja
kalibracji dostepna w BIOSie lub specjalnym oprogramowaniem puszczanym z
systemu operacyjnego - polega na calkowitym rozladowaniu baterii, i to niby
ma dobrze jej zrobic, bo jak wiadomo Windows nam na calkowite jej
rozladowanie nie pozwoli. Czy moze owa funkcja "Battery Callibration" robi
cos wiecej niz samo kompletne rozladowanie?

W zwiazku z tym chce zapytac jak wlasciwie uzywac tej funkcji BIOSu, bo
powoduje ona rzeczywiscie szybkie rozladowanie baterii ale ta "szybkosc" sie
jakby zatrzymuje gdy poziom baterii osiagnie 1%. Potem dlugo dlugo nic sie
nie dzieje, tak jakby proces rozladowywania sie na tym poziomie zatrzymal i
czekal na to az uzytkownik wylaczy komputer -- czy tak jest czy mi sie tylko
zdaje, albo moze jest spowodowane, ze elektronika sie wlasnie uczy gdzie jest
dolna granica, dotad zle oceniala kiedy bateria osiagnie poziom rozladowania
i teraz dlatego tak dlugo "sie zatrzymuje" na 1% ?

W kazdym razie pytam czy jak jest na 1% to wylaczyc komputer samemu czy
poczekac az zabraknie pradu w baterii?

--
physical