Re: ogniwa do baterii do laptopa

Autor: DooMiniK <_at_poczta.wp.pl>
Data: Fri 05 Dec 2008 - 10:17:49 MET

Qbab wrote:

> to pomaga ?

Tak - pomoga i jestem całkowicie świadomy
tego, co piszę (jak ktoś koniecznie chce, to mogę
podać chemiczne rekacje, co tam się dzieje z wodą,
co się wytrąca itd.).
Robiłem tak już kilka razy z akumulatorami LiIon
(o nich mowa) i działa to świetnie.
Kilka dni temu w telefonie stacjonarnym bateria
trzymająca 2-3minuty została "zregenerowana" tak,
że trzyma 1h30min (poważnie).

1. nigdy nie kładziemy akumulatora na grzejniku!
Akumulator nie niszczy najbardziej zła eksploatacja,
ale temperatura! (więc np. w laptopie podkładka chłodząca
skutecznie wydłuża żywotność akumulatora).

2. robimy to z zajechanym akumulatorem - jak mamy np. 30%-50%
pierwotnej pojemności, to nie ma sensu (zawsze istnieje
prawdodobieństwo uszkodzenia - gdzieś może być w obudowie
za dużo wody i nieszczęście gotowe).

- Baterię ładujemy do pełna i rozładowujemy do ok. 40-50%
- owijamy dokładnie np. papierem toaletowym (chodzi o to, że
woda może się skraplać)
- owijamy całość folią aluminową (taką cienką, jak do pieczenia - żeby
papier szczelnie przylegał)
- wkładamy baterię w dwa worki (ja używam takich ze 'struną', jak
dają na lotnisku)
- wkładamy baterię na 2-3dni do zamrażalnika...

I teraz uwaga... Ja zawsze wkładam do zamrażalnika ok. -10stopni
Celciusza. Podobno jak będzie niższa (-20), to lepiej, ale ja
nie ryzykowałem.

Po 2 dniach wyciągamy baterię, odwijamy, zawijamy w nową sraj-taśmę
i odkładamy na dobę, niech złapie temperaturę pokojową
(nie na grzejnik!).
Potem ładujemy baterię i sprawdzamy, czy działa...

ps. nie polecam pełnych rozładowań (do tzw. zera). Pisałem o tym tutaj:
http://www.aspire1.pl/2008/11/21/jak-dbac-o-akumulator/

--
Dominik Siedlak (bachus)
Na serwerze bachus - login taki mam,