Re: Dysk sieciowy WIFI a szyfrowanie

Autor: MC <m5c_at_go2.pl>
Data: Sat 29 Nov 2008 - 20:56:40 MET

Użytkownik "ViRuS" <bleble@bleble.pl> napisał w wiadomości
news:ggrn3r$apk$1@news.onet.pl...
> WItam,
> Mam zamiar kupic sobie taki dysk sieciowy na WIF np AirLive, ale nie
> jestem pewiem czy to bedzie funkcjonowac tak jak mi sie wydaje. W tej
> chwili mam dysk podlaczony przez USB z zaszyfrowaną całą partycją.
> Uruchamia się to najprosciej jak mozna sobie wyobrazic - widze w systemie
> nieznana partycje, po podaniu hasla montuje sie jako normalny kolejny
> dysk. I pytanie moje - czy z dyskami sieciowymi LAN/WIFI jest tak samo,
> czy moze partycja musi byc niezaszyfrowana, a jedynie mozna na niej
> kontener utworzyc z danymi?

To zależy od możliwości obudowy. Dysk podłączony przez USB musi mieć system
plików obsługiwany przez komputer. W obudowie sieciowej system plików jest
odseparowany. Jego ewentualne szyfrowanie jest wewnętrzną sprawą obudowy.
Inna rzecz, że obudowa USB może być uznana za przenośną, sieciowej raczej
się nie rusza. Stąd szyfrowanie jest bardziej naturalne dla tej pierwszej.
Patrzę się na możliwości QNAPa TS-209 Pro II, jednej z droższych obudów.
Szyfrowanie jest przewidziane tylko w protokole http do strony
konfiguracyjnej oraz w wypadku backupu. Nic nie ma o szyfrowaniu dysku.