Re: Problem z doborem Cooler'a!!!

Autor: Jacek Maciejewski <jacmacwytnij_at_o2.pl>
Data: Fri 28 Nov 2008 - 18:26:54 MET

Dnia Fri, 28 Nov 2008 17:51:21 +0100, OMSON napisał(a):

> Mam jeszcze jedno pytanko. Płytę właśnie zamontowałem do obudowy ale
> cooler na CPU musiałem dać z mniejszym radiatorem, bo przeszkadza jeden
> kondensator na płycie (prawy górny róg) umieszczony niestety dość blisko
> gniazda CPU. :( Czym chłodziłeś procka u siebie (teraz założyłem
> jakiegoś starego w stylu Spire'a zdjętego z Tualatin'a ale jest
> upierdliwie głośny).

Obecnie mam coś w rodzaju:
http://www.allegro.pl/item490864294_arctic_cooling_copper_silent_3_cichy_socket_a_mx1.html
Co jest o tyle ważne że wiatrak ma w środku łatwo demontowalny termistor.
Trzeba go wylutować i przedłużyć kabelkiem długości ok. 5cm i wetknąć
między żebra radiatora. Otrzymujesz wtedy fajny regulator temperatury
procka. Efekt jest taki ze gdy procek w idle to wiatrak ma 1100obr i go nie
słychać, jak proc ma 100% obciążenia obroty wiatraka rosną do 1600-1800 no
i wtedy nieco go słychać. Ale jak masz skuteczny i cichy cooler to weź piłę
do metalu i urżnij ten przeszkadzający róg :)

--
Jacek