Re: [SSD] "Dyski MLC nie sa zalecane do instalacji systemu operacyjnego" ??????

Autor: Yyy <yts_at_meansoxygen.o2.pl>
Data: Thu 27 Nov 2008 - 22:16:56 MET

"Robert Winkler" <winkel@NOSPAMpoczta.fm> wrote in
news:ggllkh$ilk$1@nemesis.news.neostrada.pl:

> Dorzuce tylko iz kontakt z fizycznym dyskiem mozna spróbować ograniczyc
> instalujac w systemie EWF (Enhanced Write Filter),

to bardzo ciekawe rozwiazanie, zalatwia wlasciwie cala sprawe,
ladnie buforuje wszystkie zapisy w RAM - dla arbitranie wybranych partycji
i umozliwia na zadanie uzytkownika, tylko dokladnie w wybranym momencie,
zrzucenie wszystkich zmian/zapisow z powrotem na dysk

wtedy dziala to ladniej niz Linuks co do tej sprawy osczedzania SSD

oczywiscie Linuksa tez mozna skonfigurowac, ze bedzie sie zachowywal
dokladnie tak samo (a moze i lepiej) -- z pomoca UnionFS lub aufs -- ale
trzeba pokombinowac samemu bo ZTCMW nie ma tu gotowych rozwiazan...

> dodatkowy filtr przechwytujacy wszystkie zapisy na wybranym dysku
> i buforujacy je przykladowo w pamięci RAM.

tylko dlaczego jest zalecane aby os NIE byl wtedy na NTFS lecz na FAT?
to spory minus!

> EWF tworzony byl dla Windows XP,

i dodajmy, ze Professional

> nie wiem wiec, czy mozna będzie go zaadaptowac dla potrzeb Visty

a ciekawe czy da sie dla w2k ?

--
Y?