Re: [SSD] "Dyski MLC nie sa zalecane do instalacji systemu operacyjnego" ??????

Autor: Robert Winkler <winkel_at_NOSPAMpoczta.fm>
Data: Thu 27 Nov 2008 - 09:18:39 MET

> Vista z praktyki:
>
> 0. dużo RAM
> 1. wyłączyć plik wymiany
> 2. właczyć cache dysku
> 3. użyć ramdysk na TMP/TEMP i cache przeglądarek
> 4. ograniczenie/wyłączenie automatycznego indeksowania, tworzenia logów
> (trudne), kopii zapasowych, defragmentacji itp. "udogodnień"
> Niestety pozostają aktywne wpisy związane z NTFS (journaling)

Dorzuce tylko iż kontakt z fizycznym dyskiem można spróbować ograniczyć
instalując w systemie EWF (Enhanced Write Filter),
dodatkowy filtr przechwytujący wszystkie zapisy na wybranym dysku
i buforujący je przykładowo w pamięci RAM.
EWF pochodzi z systemu Windows XP Embedded Edition
(który to jest jednym z wariantów Windows XP Professional)
i jest przeznaczony dla komputerów pozbawionych dysków twardych
(np. bankomatów, automatów biletowych, itp)
gdzie cały system może znajdować się w pamieci ROM czy na dysku CD

EWF tworzony był dla Windows XP,
nie wiem wiec, czy można będzie go zaadaptować dla potrzeb Visty,
ale ktoś kto ma dużo czaso wolnego czasu może to sprawdzić
i podzielić sie z Grupą rezultatami

PS.
Jeśli jest ktoś zainteresowany "HowTo" to proponuje poszukać blogu
GranTuring

Udanych eksperymentów
Pozdrawiam
Robert Winkler