Re: Jeśli netbook to z dyskiem SSD czy HDD?

Autor: DooMiniK <_at_poczta.wp.pl>
Data: Wed 26 Nov 2008 - 17:52:12 MET

dziobu wrote:

> Wielkim minusem jest brak kopii zapasowych.

No w tym przypadku problemem nie jest SSD,
ale PEBKAC.
Zawsze można mieć np. wsadzoną kartę SD...

> Zgadzam sie ;)
> Jeśli chodzi o dyski 2.5" to jedyną powazniejszą wadą jest to że lekkie
> przyciśnięcie dysku powoduje że obudowa rysuje talerz.
> Poza tym to można mimi rzucać.

Dokładnie. Mechnicznie można w ten sposób zniszczyć łatwo
mechanizm.

> Nie koniecznie. Właściwie - to nie bardzo.
> Znalazłem ostatnio SSD z zapisem ~100MB (TRANSCEND SD 2,5" 32GB SATA MLC
> za 200zł netto). Przy małych plikach oba dyski wysiadają ale tu z pomocą
> przychodzi cache wewnetrzny i ewentualnie systemowy.
> Przy dużych problemu nie ma.
> (...)

Możliwe, doczytam.

> Też nigdy nie uszkodziłem. Uzywam jeszcze obudowach 2.5". Zdarzało sie
> nawet że właczony dysk upadł i w niczym to nie zaszkodziło. Gorzej z
> 3.5" ale to już wynika z rozmiarów.
> (...)

Z racji zastosowań dyskiem 3,5'' włączonym trudno rzucać, jak pracuje
(to np. możliwe, jak dysk wisi na kablach w obudowie, czy inne
wynalazki). Jak pracowałem w dużej instytucji (około 200 stacji
roboczych) to problemem okazało się jest... kopanie komputera
pod biurkiem.
Awaria dysku była najczęściej w komputerach stojących pod biurkiem,
które nosiły ślady butów.
To może być przez przypadek (wiadomo, że nogami się wywija) - chociaż
w stresie użyszkodznicy różne rzeczy robią...

> 8GB w zupełności wystarcza. Zwłaszcza że można (w AAO) karte SD dodać i
> 4-te usb wyprowadzić (np na klucz) umieszczając je w nieużywanym slocie.

Szkoda jednak, że nie można bootować z SDHC (spora wada, mało kto o tym
mówi) - wtedy można mieć właśnie taki system (na SDHC) tylko do
potrzeb podróżowania ekstremalnego ;)

> Problem w tym że wpakowali tam niesłychanie wolne dyski. 8MB/s to
> żenujący wynik; własciwie uniemozliwiający normalną prace.

Nie tak do końca. Są dwa modele, najbardziej chyba Włosi oberwali wersją
z Samsungami; dysk SSD bardzo prosto wymienić na CF (przejściówka
kosztuje tyle, co duże piwo).

> Jesli nadal 1024x600 to porażka.

Hmm, po co więcej na netbooku? Przecież to 8,9.
Na wyjściu zewnętrznym masz ok. Co do rozdzielczości - myślę, że
zostanie 1024x600

--
Dominik Siedlak (bachus)
Na serwerze bachus - login taki mam,