Re: Jeśli netbook to z dyskiem SSD czy HDD?

Autor: dziobu <xxxxxxxx_at_xxxx.xx>
Data: Wed 26 Nov 2008 - 18:36:50 MET

Dnia 11/26/2008 5:52 PM, Użytkownik DooMiniK napisał:
> Z racji zastosowań dyskiem 3,5'' włączonym trudno rzucać, jak pracuje
> (to np. możliwe, jak dysk wisi na kablach w obudowie, czy inne
> wynalazki).

Innym wynalazkiem jest także obudowa na USB ;) Bardzo wygodny sposób
przenoszenia spotej ilośći danych czy robienia archiwów.

> Jak pracowałem w dużej instytucji (około 200 stacji
> roboczych) to problemem okazało się jest... kopanie komputera
> pod biurkiem.

Czytałem gdzieś o tym.
Ponoć jakaś firma to w ogóle zmieniła towery podbiurkowe na desktopy.

> Szkoda jednak, że nie można bootować z SDHC (spora wada, mało kto o tym
> mówi) - wtedy można mieć właśnie taki system (na SDHC) tylko do
> potrzeb podróżowania ekstremalnego ;)

Wystarczyło by bootowanie z USB w trybie emulacji IDE. Tak żeby Windows
wystartował.

> Nie tak do końca. Są dwa modele, najbardziej chyba Włosi oberwali wersją
> z Samsungami;

Oba mam włoskie. Ale w PL też już dwa oglądałem i oba z wolnym.
Niemniej z mojego punktu widzenia ów dysk SSD jest beznadziejny.

> dysk SSD bardzo prosto wymienić na CF (przejściówka
> kosztuje tyle, co duże piwo).

Duże piwo w PL kosztuje 60zł i więcej. A za granicą można za 15 znaleźć ;)

> Hmm, po co więcej na netbooku? Przecież to 8,9.

1024x768 to takie obecne minimum. Sporo programów wymaga takiej
rozdzielczości. Rozwiązanie asusowe - ze skalowaniem czy też
przesuwaniem ekranu, jest fatalne i niewygodne.

> Na wyjściu zewnętrznym masz ok. Co do rozdzielczości - myślę, że
> zostanie 1024x600

No to kiepsko.

--
Pozdrawiam