Re: RAID: szereg pytań

Autor: DooMiniK <_at_poczta.wp.pl>
Data: Wed 26 Nov 2008 - 12:49:14 MET

brandomine wrote:
> Witam serdecznie wszystkich speców.
> Jestem projektantem graficznym. Używam głównie oprogramowania Adobe.
> Mam skonfigurowane 2 systemy operacyjne na 2 osobnych partycjach na 2
> osobnych dyskach fizycznych. XP prof i vistę x64 home premium.
>
> Słyszałem, że raid to sposób na polepszenie parametrów transferu z
> dysków twardych.
> Pragnę postawić raida 0(?) na 2 dyskach 500gb o dobrych praametrach.
> Nastepnie wydzielić partycje w obrębie tego raida i przeklonować oba
> systemy wraz z konfiguracjami.
> Płyta główna ma obsługę raida wmontowaną.

Ogólnie dyskusja dość długa...
- jaka płyta główna (podaj model)
- pamiętaj, że przy konfiguracji poprawiającej szybkość odczytu/zapisu
z dysku (przy dwóch dyskach) masz większą 'szansę' na awarię - więc
polecam trzeci dysk na np. backup/zapis gotowych prac itd. a RAID
na bierzące operacje.
Dyski - co tu można powiedzieć - jak najszybsze, w zależności od
zasobów...

> Prośba:
> 1) Proszę o opinie, czy to możliwe, jeżeli tak, to jak to zrobić i
> czym.

No możliwe, operacja dość podobna, jak przy klonowaniu dysków, które
nie są w RAID. To już kwestia nie na tą grupę.

> 2) Jakie dyski byście polecili.

Testów znajdziesz dużo w internecie. Jakie zasoby pieniężne?

> 3) Czy robi dużą różnicę 16mb i 32mb cashu dysku?

Pieniądze zawsze robią różnicę.
Jak miałeś na myśli cache - w sumie zależy od dysku.

--
Dominik Siedlak (bachus)
Na serwerze bachus - login taki mam,