Re: AMD czy Intel, wymiana czy się wstrzymać?

Autor: szary móżyn <brak_at_adresu.email>
Data: Mon 24 Nov 2008 - 11:37:11 MET

Maximal napisał:
> Noszę się z zamiarem wymiany sprzętu, mam Athlona 6000 X2 na AM2. Teraz
> jak widzę dominują procesory Intela. Miałem zamiar wymienic płytę główną
> z prockiem na np Intel Core 2 Duo E7300. Ale wiem że intel tez w

Wydajnościowo - jesli masz 6000 to średnio się opłaca bo nie
  będzie oszałamiającej różnicy. Ja bym sobie zmienił,
szczególnie jeśli to jest Athlon 90nm, bo:

1. kupuję najtańszego PDC czyli E5200 i, jeśli mam szczęście
i trafiłem dobrą sztukę to kręcę go na 3,4 - 3,6 Ghz i na
tym taktowaniu leje on każdego Athlona X2 w każdym teście,
przykład

http://www.egielda.com.pl/?str=art&id=4545-4

2. a jeśli nawet nie wierzę testom, to i tak mam procesor,
który po podkręceniu w idle praktycznie się nie grzeje, nie
bierze więcej prądu. Nie muszę włączać jakiegoś speedstepa
czy nie daj Boże beznadziejnego, spowalniającego Cool &
Quiet tylko spokojnie pracuję sobie na > 3Ghz bez grzałki w
kompie i świadomości że licznik prądu tyka.

3. wszystko to możliwe na tanim mobasie ~200zł typu jakieś
P31/G31 od gigabyte, która oczywiście będzie dość biednie
wyposażona ale zawsze można trochę dopłacić za dodatkowe 18
portów USB, 15 SATA i co tam komu jest niezbędne do życia

4. Mam od ręki możliwość wsadzenia Core Duo serii 7x00,
8x00, które będą jeszcze lepsze i prawdopodobnie będą
jeszcze lepiej się kręcić. Co do Quadów to nie wiem, czy na
takiej płycie by to miało sens, więc tu można by ewentualnie
przemyśleć i zainwestować te 100zł więcej w mobo, jeśli
planujemy 4 rdzenie.

To tak od ręki, a pewnie jeszcze kilka argumentów by się
znalazło.