Re: Awaria (?) monitora

Autor: Jacek Maciejewski <jacmacwytnij_at_o2.pl>
Data: Thu 20 Nov 2008 - 13:40:19 MET

Dnia Thu, 20 Nov 2008 01:36:37 +0100, TRUX napisał(a):

> Usterka polega na tym, że w pewnych momentach obraz na monitorze bardzo
> nieznacznie ulega zwężeniu ( 1- 2 milimetry) po czym po chwili wraca do
> pierwotnego rozmiaru. Zmiany nie są może wielkie ale daje się je
> zauważyć. Nie jestem elektronikiem ani nawet elektrykiem więc nie
> potrafię powiedzieć czy powodem takich zachowań monitora są skoki
> napięcia w sieci czy też pogłębiająca sie usterka jakiegoś elementu
> elektronicznego typu: kondensator, tranzystor czy trafo-powielacz.
> może wskazówką będzie to, że usterka pojawiła sie po tym jak sąsiad
> [...]

Nawet nie napisałeś w jakiej osi się zwęża. Tak czy owak,
najprawdopodobniej jakiś nawalający utleniony lut. Sąsiad nic do rzeczy nie
ma. Radzę na razie się nie przejmować a jak zwężanie przyjmie
niedopuszczalne rozmiary/częstotliwość wtedy dać do naprawy. Jest szansa że
naprawiacz zlokalizuje uszkodzenie. Koszt niestety, porównywalny (a może i
wyższy) z ceną monitorka :)

--
Jacek