Re: Awaria (?) monitora

Autor: TRUX <_at_[itotez>
Data: Tue 25 Nov 2008 - 18:33:11 MET

Szanowni forumowicze.

Dzięki za wskazówki, możliwe że uda sie problem zażegnać.

Tytułem małego ustosunkowania do wypowiedzi: lubię monitory CRT za to że
po prostu lepiej sie nadają do odwzorowywania barw.Często okazuje sie że
LCD po prostu nie potrafi wyświetlić jakiegoś odcienia z którym CRT
radzi sobie bez trudu. Jeszcze nie widziałem LCD który miałby takie
możliwości jak CRT. Doceniam możliwości i zalety monitorów płaskich.
Choć nawiasem koledzy nie do końca mieliście racje pisząc ze są to
monitorki bezpieczniejsze od CRT. Wierzcie mi LCD potrafi "siać" jeszcze
gorzej niż CRT. Fakt, jeśli chodzi o czytanie tekstu to LCD jest wprost
wymarzony ale reszta zastosowań to moim zdaniem jeszcze długo nie
wymyślą takiego LCD który by dorównał starej poczciwej bańce. Z resztą
każde rozwiązanie ma swoje wady i zalety. W moim przekonaniu więcej
zalet ma CRT dla tego go posiadam zamiast płaszczki. Oszczędność prądu
faktyczni jest o jakieś 50% ale nie będę zawracał sobie gitary aby te
30- 40 watów oszczędzać.
Poza tym jedna rzecz której w LCD nie znoszę a właściwie dwie. Są to
monitory dostosowane właściwie do pracy w pełnym świetle dnia stąd 300 i
więcej candeli mocy. Jak będą produkować jeszcze mocniej świecące to
chyba trzeba będzie siadać przed nimi w okularach przeciwsłonecznych
albo wręcz w masce spawacza. CRT pod tym względem jest łagodniejszy dla
wzroku. Takie są moje osobiste spostrzeżenia z porównania obu typów.
Poza tym profesjonalne monitory CRT wierzcie mi są o wiele lepiej
wykonane i zabezpieczone niż zwykłe budżetowe modele. A to że nie można
właściwie już kupić monitora CRT to bardziej kwestia trendu i marketingu
niż nagłego odwrócenia się nabywców od tego typu monitorów.
Ale co komu pasuje, jeden woli z określonych względów CRT a drugi będzie
preferował płaszczkę.
Pozdrawiam jednych i drugich. Najchetniej właściwie postawiłbym sobie
dwa monitorki, jeden płaski a drugi tradycyjny. Płaski móże służyć do
czytania a tradycyjny do reszty celów i to chyba byłoby najlepsze
rozwiązanie

Pozdro

Trux