Awaria (?) monitora

Autor: TRUX <_at_[itotez>
Data: Thu 20 Nov 2008 - 01:36:37 MET

Witam.
Jestem posiadaczem monitora typu CRT, ma on co prawda swoje lata ale jak
dotąd sprawował sie bardzo dobrze. Od jakiegoś czasu jednak mam pewien
problem i nie mogę dojść czy to jest reakcja na skoki napięcia w sieci
czy też monitor zaczyna objawiać jakieś niedomagania.
Usterka polega na tym, że w pewnych momentach obraz na monitorze bardzo
nieznacznie ulega zwężeniu ( 1- 2 milimetry) po czym po chwili wraca do
pierwotnego rozmiaru. Zmiany nie są może wielkie ale daje się je
zauważyć. Nie jestem elektronikiem ani nawet elektrykiem więc nie
potrafię powiedzieć czy powodem takich zachowań monitora są skoki
napięcia w sieci czy też pogłębiająca sie usterka jakiegoś elementu
elektronicznego typu: kondensator, tranzystor czy trafo-powielacz.
może wskazówką będzie to, że usterka pojawiła sie po tym jak sąsiad
kilkanaście razy w ciągu 3 dni spowodował w budynku wywalenie korków i w
efekcie zanik napięcia.
Będę wdzięczny za podpowiedź bo nie wiem czy przygotować sie na
nieuchronną naprawę czy rozglądać za innym monitorem.

PS za poradę typu: kup płaski monitor LCD dziękuję, wolę monitory CRT

Pozdrawiam

Trux