Re: Awaria (?) monitora

Autor: Artur\(m\) <musicm_at_interia.pl>
Data: Thu 20 Nov 2008 - 08:14:06 MET

Użytkownik "TRUX" <"trux[usunto]"@[itotez]vp.pl> napisał w wiadomości
news:gg2bfu$f4r$1@news.onet.pl...
> Witam.
> Jestem posiadaczem monitora typu CRT, ma on co prawda swoje lata ale jak
> dotąd sprawował sie bardzo dobrze. Od jakiegoś czasu jednak mam pewien
> problem i nie mogę dojść czy to jest reakcja na skoki napięcia w sieci
> czy też monitor zaczyna objawiać jakieś niedomagania.
> Usterka polega na tym, że w pewnych momentach obraz na monitorze bardzo
> nieznacznie ulega zwężeniu ( 1- 2 milimetry) po czym po chwili wraca do
> pierwotnego rozmiaru. Zmiany nie są może wielkie ale daje się je
> zauważyć.

Mogą być skoki napięcia (choć to raczej dotyczyło starych telewizorów)
jeżeli pojawia się zawsze(!) na początku to bym widział początek siadania
zasilacza
Naprawiłem tak telewizor (z podobnymi objawami)
Po chwili działania odłączyłem od sieci (kabel) i organoleptycznie:)
sprawdziłem
temperaturę kondensatorów elektrolitycznych. (szczególnie tych dużych).
Jeden był bardziej gorący (w ogóle gorący).
Wymieniłem i do dziś jest OK.

Jeżeli jeszcze w życiu nic nie lutowałeś to możesz mieć kłopot
z tak w sumie prostą czynnością, i zostaje warsztat.

Artur(m)