Re: RAM, CPU czy może płyta główna lub XP sp3 ???

Autor: STranger <pisz_na_at_berdyczow.pl>
Data: Wed 19 Nov 2008 - 22:34:44 MET

rageti pisze:
> Witam wszystkich !
>
> Płyta: Gigabyte MA69g- S3H BIOS f4
> Procesor: AMD 64X2 4600+
> Pamięć: PATRIOT Dual Channnel 800 MHz 4-4-4-12 (seria Extreme Performance)
> Napięcie 2,2 v (zgodnie z zlaeceniem producenta)
> System XP Pro Sp3
> Problem: STABILNOŚĆ - system nie podkręcany - parametry RAM ustawione
> "ręcznie" w BIOSie - w tym także napięcie 2,2 V
> (...)
> Proszę o wszelkie sugestie ... jak wykluczyć z podejrzeń procesor, płytę,
> pamięć ? Zmiana napiecia pamięci (zarówno w górę jak i w doł) przyspiesz
> [...]

Moim zdaniem źle dobrałeś pamięci do tej platformy.
Wg firmy Patriot te pamięci nie są zalecane do tego modelu płyty głównej.
Patriot jako kompatybilne z Gigabyte MA69g- S3H wymienia tylko 2 modele
modułów pamięci:
PSD22G800KH i PSD22G800K

Podobne cyrki z niewytłumaczalną z pozoru niestabilnością komputera
miałem 5 lat temu na Abit NF7-S ver 2.0 z modułami Kingston HyperX.
Po wymianie na zwykłe Kingston ValueRAM jak ręką odjął - komputer
stabilny jak skała. I też na stronie kingstona nie było wymienionych
tych "lepszych" pamięci jako polecanych do mojego modelu płyty...

Sprawdź to i podmienień RAM na inny, przekonasz się czy mam rację :)

--
pozdrawiam
STranger