RAM, CPU czy może płyta główna lub XP sp3 ???

Autor: rageti <prosna_invest_at_op.pl>
Data: Wed 19 Nov 2008 - 07:35:04 MET

Witam wszystkich !

Płyta: Gigabyte MA69g- S3H BIOS f4
Procesor: AMD 64X2 4600+
Pamięć: PATRIOT Dual Channnel 800 MHz 4-4-4-12 (seria Extreme Performance)
Napięcie 2,2 v (zgodnie z zlaeceniem producenta)
System XP Pro Sp3
Problem: STABILNOŚĆ - system nie podkręcany - parametry RAM ustawione
"ręcznie" w BIOSie - w tym także napięcie 2,2 V

Żywy pracujący sys wywala BSODy - na początku było to IRQL NOT LESS OR
EQUAL, teraz pojawiają się inne - różne
Wywala nie wiadomo kiedy, ale powiedzmy na 4-6 godzin pracy BSOD ten lub
inny NA PEWNO się pojawi.

Analiza minidumpów poprzez WInDebugger z Windows Support Tools dla XP
pokazuje B. CZĘSTO, CHOĆ NIE ZAWSZE - związek z plikiem NTOSKERNEL.EXE.

Wkurzyłem się i zacząłem testować SPRZĘT.
1. Prime95 - praktycznie każdy z testów zakończy się błedem w ciągu max.
kilku - no może kilkunastu minut.
2. Memtest86 v.2.1 najnoiwsza odpalony z dyskietki - powiedzmy na kilka
godzin - nic nie pokazuje - żadnych błędów.

Testy "Torture test" z Prime95 praktycznie wcześniej czy póżniej kończą się
błedem JEDNEGO z wątków.
Nie wiem co dalej ??? Co winić ... dlaczego w teście niskopoziomowych RAM
nis ię nie dzieje ...

czyżby winny był system (driver, bibiloteka itp itd) ?

Mała uwaga: Płyta Gigabyte'a jest oparta na chipsecie AMD690G, chipset
grzeje się wprost NIEWYOBRAŻALNIE, ZDJĄŁEM radiator zmieniłem pastę na OCZ
Ultra, ale wciąż grzeje się NIESAMOWICIE, palcem można jedynie przez jakies
1,5 s dotknąć !!!! Problem ten był zgłasany często, ale oprócz faktu macania
go palcem nie znalazłem, żeby Ktoś winił chipset za stabilność ...

Proszę o wszelkie sugestie ... jak wykluczyć z podejrzeń procesor, płytę,
pamięć ? Zmiana napiecia pamięci (zarówno w górę jak i w doł) przyspiesz
wystąpienie błędu .. innych parametrów RAMu nie zmieniałem ... nie
zmieniałem także wersji BIOSu - może warto to zrobić ???

Pozdrawiam ....