Re: Jeden zasilacz kilka p³yt

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Sun 16 Nov 2008 - 13:53:08 MET

Michal Lukasik pisze:
> Dnia 14.11.2008, wojtek napisa³(a):

> Jak chcesz rozwi±zaæ podawanie 4 sygna³ów PWR_OK do jednego zasilacza?
> Wiesz jak zachowaj± siê zabezpieczenia zasilacza w przypadku zwarcia w
> jednej z MB i dostawania prawid³owego tego¿ sygna³u z innej MB? Nie grozi
> to przypadkiem "ma³ym po¿arem"?
Nie, kolego, mylisz siê. Sygna³ PWR_OK jest generowany _przez_zasilacz_
dla p³yt(y) g³ównej, wyj¶cie jest typu otwarty kolektor z pullupem do
+5v. Pojawia siê tam masa (i zostaje na sta³e) po ~0.2 - 1s od
za³±czenia napiêcia, bo zasilacz sam powinien sprawdzaæ "czy ma dobre
napiêcia" i tym sygna³em dopiero zezwalaæ na start p³yty g³ównej.
Niektóre zasilacze realnie sprawdzaj± napiêcia i dopiero jak wszystkie
s± w normie to daj± ten sygna³, niektóre sprawdzaj± tylko +5v, a
wynalazkowe nic nie sprawdzaj± tylko daj± ten sygna³ po x czasu od
za³±czenia ;)

Drugim sygna³em jest PWR_ON który "idzie" z p³yty do zasilacza - i
równie¿ jest sygna³em typu otwarty kolektor. P³yta g³owna zwiera ten
sygna³ (w zasilaczu podci±gany opornikiem do +5v stb) do masy i wtedy
zasilacz siê za³±cza. Mo¿esz pod³±czyæ ten sygna³ do jednej z p³yt (ona
bêdzie sterowa³a wtedy za³±czaniem), do wszystkich, albo do ¿adnej i
sterowaæ go rêcznie z jakiego¶ prze³±cznika (lub w ogóle na sta³e
zewrzeæ do masy, po pojawieniu siê 230v samo siê wszystko w³±czy).