Re: Jeden zasilacz kilka p³yt

Autor: Michal Lukasik <michu_l_at_tlenCUT.pl>
Data: Sat 15 Nov 2008 - 12:51:08 MET

Dnia 14.11.2008, wojtek napisa³(a):

> Mam cztery identyczne stare p³yty g³ówne które chcia³bym zasilaæ za pomoc±
> jednego zasilacza (ma wystarczaj±c± moc).

Jak chcesz rozwi±zaæ podawanie 4 sygna³ów PWR_OK do jednego zasilacza?
Wiesz jak zachowaj± siê zabezpieczenia zasilacza w przypadku zwarcia w
jednej z MB i dostawania prawid³owego tego¿ sygna³u z innej MB? Nie grozi
to przypadkiem "ma³ym po¿arem"?

> Czy znacie jaki¶ prosty sposób na rozdzielenie g³ównej wtyczki zasilacza
> (P1) na cztery, bez konieczno¶ci fizycznego rozbierania tej wtyczki ? Jaka¶
> przej¶ciówka, rodzielacz ??
>
> Wojtek.

W±tpiê by¶ gdzie¶ znalaz³ 'splitter' na wiêcej ni¿ 2.
http://www.stayonline.com/detail.aspx?ID=7898
Ale zawsze mo¿esz zrobiæ taki samemu. Wtyki do kupienia w ka¿dym sklepie z
czê¶ciami elektronicznymi. IMO najpro¶ciej poucinaæ wtyki ze starych
zasilaczy i wymy¶leæ jaki¶ sprytny sposób na po³±czenie tego bo ciê¿ko
bêdzie zmie¶ciæ cztery przewody bezpo¶rednio w otworze przewidzianym na
jeden kabel (mam na my¶li gniazdko - mo¿esz takie kupiæ, albo wykorzystaæ
z przej¶ciówki 20>24pin). Albo te¿ zamiast ³±czyæ wszystkie przewody w
jednym gniazdku mo¿esz po³±czyæ je szeregowo, jeden za drugim (ale wtedy
ju¿ nie da siê wykorzystaæ przewodów z wtykami wyciêtych z zasilaczy).

BTW. Osobi¶cie ba³bym siê eksperymentowaæ w ten sposób i bez
wcze¶niejszego obmy¶lenia jakiego¶ zabezpieczenia nie bra³bym siê za to.

--
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/ http://polish.spampoison.com/