Re: pamięć ECC i współpraca z non-ECC

Autor: STranger <pisz_na_at_berdyczow.pl>
Data: Sat 15 Nov 2008 - 10:31:06 MET

STranger pisze:
> [...]
> już 1 moduł 512MB DDR 400 ECC firmy Kingston. Nie wiem kto mu składał
> komputer i zamontował pamięć do serwerów w zwykłym domowym komputerze,
> ale taki jest stan faktyczny. Problem jest, bo pamięć ECC jest trudno
> dostępna i droższa.
> Pytanie jest następujące:
> Czy po wyłączeniu w BIOS funkcji ECC ( o ile to możliwe) moduł ECC
> będzie współpracować zgodnie z nowym modułem DDR 400 non-ECC?
> (Pomijając sens ekonomiczny takiego mieszania)
> Czy oba typy pamięci mogą pracować razem i pod jakim warunkiem?

Dla poszukujących w przyszłości info na ten sam temat chcę dodać, że
okazało się w teście praktycznym, że moduł 512 MB Kingston DDR400 ECC
zgodnie współpracuje z GooDRAM DDR400 non-ECC na płycie głównej Asus
K8N-E z chipsetem Nvidia nForce3 250.
Po dołożeniu modułu RAM non-ECC komp wstał i bez zająknięcia podjął
normalną i stabilną pracę z 1GB RAM :) Nawet w BIOS nie trzeba było
niczego zmieniać, żeby pogodzić te dwa typy pamięci.
Co interesujące one nadal pracują w swoich trybach korekcji błędów lub
braku korekcji jak wynika z raportu CPU-Z:

DIMM #1

General
Memory type DDR
Manufacturer (ID) Kingston (7F98000000000000)
Size 512 MBytes
Max bandwidth PC3200 (200 MHz)
Part number K
Serial number 6034E4E7