Re: UPS APC Smart 700

Autor: Irokez <henric8_at_op.pl>
Data: Fri 14 Nov 2008 - 19:54:42 MET

U¿ytkownik "Zbychu" <grupy.dyskusyjne.@.wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
news:gfkga4$9o6$1@nemesis.news.neostrada.pl...

> Niestety pierwsza próba sugestia wymiany aku na sprawny nie przynios³a
> porz±danego efektu. Sprzedawca pisze mi tak:
>
> "czy by³a wykonana kalibracja UPSa po wymianie akumulatorów?
> Wygl±da to na typowe "rozjechanie" rezystancji wewn akumulatorów :(
> Akumulatory nale¿y roz³adowaæ np. ¿arówk± samochodow± do 10,5V ka¿dy
> (ka¿dy
> osobno) i do³adowaæ oddzielnie 12V ³adowark±.
> Ten s³abszy na³adowaæ/roz³adowaæ 3-krotnie. W nastêpnym kroku na³adowane
> akumulatory roz³adowaæ pod obci±¿eniem ka¿dy do 12,5V (aby razem by³o
> 25V)i
> [...]

:)

Znaczy siê tak... Dwa akumulatory ³±czysz w szereg. Wiêc dwa musz± byæ takie
same - normalka.
Jeden stary i jeden nowy spowoduje, ¿e UPS bêdzie trzyma³ tyle, ile ten
najs³abszy stary mo¿e.

Bzdura z tym ³adowaniem i roz³adowaniem, siê kurde nauczyli jak komórki
akumulator kwasowo-o³owiowy traktowaæ.
Je¿eli akumulator szybko traci napiêcie to znaczy ¿e jest wewnêtrznie
uszkodzony i nale¿y siê wymiana.
Takie pierdzielenie 3 razy ³aduj aby by³o równo nic nie da, bo jak jest
walniêty jeden to i tak zdechnie momentalnie podczas pracy.

Nic takiego nie robi³em w 5-ciu UPS'ach w jakich przeprowadza³em wymianê aku
na nowe. Przyje¿dza³ nowy komplet akumualtorów, pod³acza³em do UPS,
przeprowadza³em inicjalizacjê spod terminala (teraz jest apcfix), pote³
³adowanie na maxa i chodz± UPS'y ju¿ 2-3 lata.

APCFix odpalasz tak jak napisa³em, aby by³y wpisane warto¶ci poprawne do
UPS'a. Bez odznaczonej tej opcji w programie on tylko czyta.

--
Irokez