Re: UPS APC Smart 700

Autor: Zbychu <grupy.dyskusyjne._at_.wp.pl>
Data: Fri 14 Nov 2008 - 19:25:01 MET

Zbychu napisał(a):
> Może i tak ale nie w tym problem. Jeden aku padł. Pomierzyłem napięcia i
> ten co miał 12.6 po wyjęciu z ups podmieniłem na stary, który po
> tygodniu stania w garażu miał jeszcze 13.2. Tymczasowo jest OK. Mam
> nadzieję, że uda mi się wymienić ten aku na sprawny.

Niestety pierwsza próba sugestia wymiany aku na sprawny nie przyniosła
porządanego efektu. Sprzedawca pisze mi tak:

 "czy była wykonana kalibracja UPSa po wymianie akumulatorów?
Wygląda to na typowe "rozjechanie" rezystancji wewn akumulatorów :(
Akumulatory należy rozładować np. żarówką samochodową do 10,5V każdy (każdy
osobno) i doładować oddzielnie 12V ładowarką.
Ten słabszy naładować/rozładować 3-krotnie. W następnym kroku naładowane
akumulatory rozładować pod obciążeniem każdy do 12,5V (aby razem było 25V)i
dopiero wówczas włożyć do UPSa i przeprowadzić kalibrację."

Przecież wykonałem kalibrację i dodatkowo zmieniłem parametry apcfix'em. Co
to jest "rozjechanie" rezystancji wewn. Mam dziwne wrażenie że jestem
ładowany w trąbę.

Mam rację czy brać się za rozładowywanie?

--
Zbychu
------