Re: prośba o ocene zestawu

Autor: OMSON <omson_at_o-dwa.pl>
Data: Fri 14 Nov 2008 - 10:54:05 MET

Jurek pisze:
> Potrzebuje komputer do amatorskiej obróbki zdjęc. Myślę o czymś takim:
> 1. płyta główna: gigabyte ga p35 s3g (moge mieć za 100 zł...)
Luz ;)
> 2. procesor Intel E7300 /7400
Może Q6600 z rewizji GO (jak ktoś wspominał kilka wątków wcześniej) co
by podkręcić w górę (tylko nie wiem czy szop korzysta z 4 rdzeni)?
> 3., dysk twardy: samsung 7200
Jaki konkretnie? Ponoć seria F1 640GB/750GB jest całkiem niezła w
kwestii wydajności.
> 4. grafika: cos na ATi, tylko co do 200 -400 zł
Tutaj bym nie wydawał na grafike jesłi nie przymierzasż sie do
korzystania z najnowszego Pghotoshop'a (ponoć ma juz wykorzystywać moc
obliczeniową GPU) - wydaje mi się, że zwykła ATI x700 spokojnie
wystarczy (na Allegro za ok 45 zł można kupić)
> 5. pamięci:
> GEIL DDR2 4096 MB / 800 (2 x 2048 MB), EVO, CL4 /4-4-4-12 (może jakies
> szybsze ?)
Szybsze nie koniecznie ale ja bym wziął jednak 4GB w sumie niż 2GB
(system zobaczy ok 3,5GB ale to o 1,5 GB więcej niż proponuje STranger)
> 6. OS win XP pro 32 bit /mam!!!!/
Bardzo dobrze 3+ :)

Jeśli będziesz chciał podkręcać kompa to koniecznie jakiś sensowny
zasilacz do tego w stylu Corsair VX.

Pzdr, OMSON