Re: prośba o ocene zestawu

Autor: doom3 <doom3mk_at_o2.pl>
Data: Fri 14 Nov 2008 - 11:02:17 MET

Użytkownik "STranger" <pisz_na@berdyczow.pl> napisał w wiadomości
news:gfjecj$e5r$1@opal.icpnet.pl...

> XP i tak nie zobaczy tych 4GB pamięci. Oszczędź na RAMie i daj tylko 2GB,
> do obróbki zdjęć spokojnie wystarczy. Ewentualnie możesz w przyszłości
> dołożyć do 3GB, zawsze wyjdzie taniej od nieużytecznych pod XP 4GB.

Tak czy inaczej... ja bym zalozyl te 4ry GB, przy odrobinie szczecia WinXp
zobaczy 3,5 GB a przy modyfikacji boot.ini (wpis /3GB) programy beda mogly
korzystac z ramu w ilosci wiekszej niz 1,5 GB na program.
Pozniejsza ewentualna przesiadka na Viste x64 nie da tak naprawde wiekszej
ilosci dostepnego ramu, poniewaz przy zaladowaniu systemu Vista zjada ~1,3
GB pamieci ram, winxp natomiast tylko 0,3 GB.

Przesiadka na Viste x64 jest oplacalna w chwili jezeli masz karte graficzna
1GB Vram, poniewaz wtedy system winxp zobaczy z dostepnych 4GB tylko ok.
2,75 GB.
Przesiadka na Viste x64 jest juz niestety konieczna jezeli mamy powyzej 4GB
ram w komputerze.

--
doom3