[dysk twardy] Kill Disk i Seagate FreeAgent Pro

Autor: SCHAUer <USUN_at_o2.pl>
Data: Fri 14 Nov 2008 - 02:00:39 MET

Witam,

PROBLEM: windows nie widzi dysku twardego po kasowaniu danych przez program
KillDisk
OPIS PROBLEMU:
dysk zewnętrzy "Seagate FreeAganet Pro"
system oparacyjny: Windows xp home edition

po zrobieniu testu diagostycznego dysku Seagate (firmowym oprogramowaniem
Seagate), otrzymałem kod błędu: "6CEAA140"
Seagate support poinformował, że dysk należy zareklamować.

Aby pozbyć się wszystkich danych z dysku, przed oddaniem dysku do
reklamacji, wykoszytałem program "KillDisk for Windows" v. 5.721. Po
zakończeniu kasowania danych, pojawił się taki screen:
http://img530.imageshack.us/img530/7769/killdiskfp3.jpg
wszystko wygląda ok.

Niestety windows nie widzi dysku.

test na programach:
Eksplorator windows nie widzi dysku.
TotalCommander nie widzi dysku.
FreeCommander nie widzi dysku.
natomiast:
KillDisk - widzi dysk i pokazuje jego nazwę (Seagate FreeAgent Pro)
program DMDE www.dmde.ru - widzi dysk (choć nie pokazuje jego nazwy)

podobny problem jest opisany tutaj (bez rozwiązania):

PRÓBY ROZWIĄZANIA PROBLEMU:
włączanie i wyłączanie dysku - bez rezultatu;
restart systemu - bez rezultatu;
podłączenie dysku do innego komputera: system zainstalował dysk, niestety
eksplorator windows nadal nie widzi dysku.

PYTANIE: co zrobić, aby można było normalnie korzystać z dysku?

dzięki za poświęcony czas i pomoc

SCHAUer