Re: Jaka grafika <=50W

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Tue 11 Nov 2008 - 22:56:27 MET

Marcin Narzynski <narzynka.to_usun@a_to_wykasuj.onet.pl> wrote:

> Mam GF 7600GT z pasywnym chłodzeniem Gigabyte. Program testujący
> pokazuje mi, że zarówno w 2D jak i 3D mam cały czas 560/700 MHz.
> (czyli 560/1400 efektywne). Próbowałem to zmieniać w profilach karty,
> ale nie chciało zadziałać. Przy ustawieniu 2D no 600 MHz dla pamięci -
> nie chciał potem wrócić na 700 przy 3D. Poradźcie mi, jak ustawić
> prawidłowo, żeby w 2D procek i pamięć działały wolniej. Temperatura w
> idle wg GPU-Z wynosi 51 st C. System Win XP.

            Ja do tego przez 2 lata na GF7600GT uzywalem ...ATI Tool. Nawet
oficjalny stabilny 0.26 swietnie radzi sobie z ta karta. Robiz sobie
profile i najlepiej recznie przestawiasz jak chcesz czasem pograc (przy
takiej karcie pewnie dosc rzadko, bo gdybys byl zapalonym graczem zapewne
juz ze 2 razy zmienilbys karte przez ten czas). Po prostu dziala i IMHO
lepiej niz automat, ktory mial tendencje do niepotrzebnego wlacznia trybu
3D nawet przy wideo z wyjsciem na Direct3D 9 renderless czy jak to sie
nazywa. Calosc na kosciach 1,2 ns GDDR3 Qimondii (dzialajacych bardzo
dobrze i na 800 MHz (1600DDR) ustawialem zazwyczaj na 100-150 MHz rdzen
i 250 MHz (500 DDR) dla pamieci. Rdzen zasadniczo mozna ustawic dowolnie
nisko (ponizej 100 MHz IMHO nie ma sensu juz zjezdzac, bo moga pojawic sie
opoznienia nawet przy odtwarzaniu wideo), o tyle pamiec DDR3 nie powinno
bylo sie na tej karcie ustawiac ponizej 250 MHZ (500DDR) - przy nizzym
taktowqaniu byly juz przeklamania. Robisz sobie profile w ATI Tool i
ustawiasz by startowal razem z systemem ladujac wybrany profil (u mnie
100c/250mem) . Dziala idealnie, a przy okazji masz w trayu ladne
monitorowanie temperatury GPU.
            Uprzedzajac glosy za RivaTunerem - dla mnie troche za duza kobyla.
ATI Tool jest maly i lekki. Szkoda ze autor go juz nie rozwija i nawet
najnowsza beta ma wyrazne problemy z R4850 - poza skanowaniem artefaktow
przy OC zasadniczo nie nadaje sie juz do tej karty, a skanowania artefaktow
od czasu mojego R9550 dorobil sie i ATT.

> Drugie pytanie:
> Oprócz tego GF 7600 mam też wbudowaną kartę GF 6150. Używam czasem
> trzech monitorów więc jest ona mi niezbędna. Czy wymiana GF 7600 na
> jakiegoś ATI (np. HD 4670) nie spowoduje, że sterowniki ATI pogryzą mi
> się z NVidią?

            A dlaczego ma byc problem. U mnie nie bylo problemow z pozenieniem
nvidii albo ATI na PCI-E x16 i Matroxa G450 na AGP x8, wiec i tu nie
powinno byc problemow. Jako ze pewnie R4670 bedzie karta glowna raczej
bedziesz chcial zainstalowac sterowniki z CCC, ale jakby byly problemy
zawsze mozna wrzucic sam sterownik bez CCC (szkoda ze nVidia tak tego nie
rozbila - forceware to jednak kobyla), a ustawienia robic np: przez ATT.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
#GG: 351722 #ICQ: 101413938