Re: laptop pod duży monitor

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Mon 10 Nov 2008 - 22:28:00 MET

dobmar pisze:
> zamierzam kupić lapka który obsłuży mi cyfrowo monitor NEC 2470 WNX (24
> cale 1920x1200) i teraz moje pytanie monitor jest na DVI - D czy będzie
> miało znaczenie jeśli kupię lapka DVI - I ? Jeśli tak to jakie (na
> D-SUBie działa fatalnie). Jakość jest najważniejsza - robię w grafice.
> Budżet niewysoki max 2400. poniżej zamieszczam dwa modele które
> znalazłem, może ktoś ma inną propozycję. Dzięki z góry
> z DVI - D
> z DVI - I
DVI-I to połączenie funkcji złącza DVI-D oraz DVI-A - czyli pozornie na
jedno wychodzi co weźmiesz, DVI-I jest bardziej uniwersalne, bo z
przejściówką na VGA użyjesz go też z monitorem analogowym. Praktycznie
musisz jednak sprawdzić coś innego - czy na złączu DVI (z akcentem na D
czyli cyfrowe) możesz wygenerować _taką_ jak chcesz rozdzielczość -
część z wyjść dvi (typu single link) z niewiadomych przyczyn nie idzie
więcej niż 1600x1200 (a powinno, przy 60Hz).
Możesz jeszcze patrzeć na laptopy z wyjściem HDMI - to elektrycznie jest
DVI-D + kilka dodatków, tylko inny format wtyczki, więc z
przejściówką/odpowiednim kablem - zachowuje sie jak dvi (a przynajmniej
wtyczka zgrabniejsza, ale i delikatniejsza).