Re: ranking "markowości" producentów laptopów

Autor: <piotr.jankowski_at_gmail.com>
Data: Fri 07 Nov 2008 - 12:17:55 MET

On 2 Lis, 14:43, STranger <pisz...@berdyczow.pl> wrote:
> W przeciwieństwie do rynku stacjonarnych PC, gdzie królują maszyny
> składane z komponentów, na rynku natebooków liczą się nazwy firm całych
> notebooków.
> W blaszakach liczą się markowe komponenty w środku, a w notebookach
> liczy się nazwa producenta na obudowie, a nie markowość komponentów
> notebooka, bo nie ma jak łatwo sprawdzić co siedzi w środku.  Mam takie
> wrażenie w każdym razie, czy słusznie? :)
>
> Zastanawiałem się nie raz czy jest jakiś ranking (nieformalny zapewne)
> firm produkujących laptopy. Od najbardziej markowych-godnych zaufania
> [...]

Takie rankingi już istnieją i wcale nie trzeba długo szukać żeby
znaleźć np. to: http://jak-wybrac-laptopa.wieszwszystko.com/ranking.php
Widziałem poprzednie wypowiedzi i może być prawdą że tańsze modele są
gorsze i słabiej wykonane niż te droższe. Według mnie jednak nie o to
chodzi w takim rankingu.
Miarą firmy i jej marki jest to jak porządnie wykonany jest laptop,
jak usterkowy jest - nawet ten tani. Zdarzają się zatem modele tanie
ale bezawaryjne i naprawdę trwale wykonane.
Autor powyższego rankingu właśnie o takiej ocenie pewnie myślał -
jeżeli ktoś kupiłby jeszcze raz laptopa danej marki to nie zawiódł się
na niej. (każdy ma świadomość że kupuje tańszy lub droższy model więc
na pewno wymaganie od tańszego cech tego droższego nie mogło rzutować
na oceny tam zawarte)