Jaka płyta główna dla Core2Duo E6600 i karta grafiki ...dla grafika? :)

Autor: micz <micz81_at_yahoo.com>
Data: Mon 03 Nov 2008 - 17:19:26 MET

Witam!

Padła mi grafika (miałem GeForce 7600 GS) w kompie. Istnieje
podejrzenie, że i płytę główną będę musiał wymienić, bo ponoć miesza
RAM-owi w głowie :) (według Pana z serwisu). Póki co miałem
następujący zestaw:

Asus P5B Deluxe, Core2Duo E6600, 4GB RAM (Patriot PC2-6400 800MHz,
1GB, 4-4-4-12,
2.2V. Symbol PDC22G6400LLK), GeForce 7600 GS

Padła mi z tego grafika i ponoć dwa moduły RAM. Pan z serwisu nie wie
co było przyczyną, ale "sugerował" delikatnie wymianę płyty głównej
także. Inny obywatel serwisant powiedział z kolei, że to RAM Patriota
jest dość kłopotliwy i sprawia problemy.

Koniec końców do Was moi drodzy się zwracam z pytaniem: co radzicie?
Czy się nastawić na właściwie nowy komp (wychodzi na to, że tylko
procek i dyski mi zostały działające), czy też wymienić grafę i płytę,
czy poprzestać na wymianie grafy?

Do wydania miałbym powiedzmy około 1000 zł jeśli mowa o zestawie CPU
+mobo+GPU. Kompa potrzebuję do pracy (obróbka video, animacja 2D -
After Effects, grafika - Photoshop). Do grania - sporadycznie, więc
nie musimy szaleć z grafą (chyba, że miałaby byc wsparciem dla
wyświetlania i obróbki HD video - coś słyszałem o takich nowościach).

Będę wdzięczny za wszelkie rady.
pozdrawiam - Micz