Re: prosty nowy laptop do 1500 zl?

Autor: STranger <pisz_na_at_berdyczow.pl>
Data: Mon 03 Nov 2008 - 17:12:01 MET

Radosław Sokół pisze:

> Moja uwaga: nie opłaca się tak nisko schodzić z ceną. W efekcie
> wydasz pieniądze na sprzęt marny jakościowo, podczas gdy za
> trochę więcej dostaniesz sprzęt trwalszy i wystarczający nie na
> 2 lata, ale na przykład na 4.

Hmm, zapewne masz sporo racji. Ale łatwiej wydać 1500 zł niż 2500 :)
A od jakiego pułapu cenowego w takim razie powinno się myśleć o
laptopie, żeby się zakup "zamortyzował" odpowiednio?

> Dlaczego niby?

Ponieważ wymagania sprzętowe ma XP dużo mniejsze. A laptop nie ma być
bardzo wydajny, ale na XP będzie wszystko sprawnie działać, a na Viście
obawiam się, że o wiele wolniej.
btw:
Mówi się że Vista jest jak Glista - to pasożyt sprzętowy ;>>

> Im mniejszy, tym droższy. Najtańsze komputery 2 kg kosztują
> koło 2500 zł. Te sensowne jakościowo i z wagą do 1.5 kg --
> między 4000 a 5000 zł.

O k-cze...dzięki za uświadomienie!
Kwestia wagi laptopa więc traci priorytet, zresztą te 3,5 kg to nie jest
tak dużo zwłaszcza gdy kobieta autem jeździ i tylko musi czasami
kilkaset metrów przejść z laptopem... :)

> To po cholerę dysk 120 GB?

Nooo.. to wydaje mi si obecnie standardowym minimum, przecież jakieś
niezbędne pliki mp3 i xvid zajmują miejsce :)
A duża różnica cenowa między 120 a 80 GB wychodzi?

> A tu -- po co notebook w takim razie?

Nie zrozumieliśmy się. Długa praca na baterii to w moim odczuciu > 2,5h.
Bateria po prostu nie musi być nie wiadomo jak zaawansowana i pojemna (i
droga), wystarczy, żeby można było popisać w pociągu, kawiarni,
gdziekolwiek przez te 1.5 - 2h
Laptop nie ma służyć jako ersatz stacjonarnego PC, ma być jego
uzupełnieniem.

--
pozdrawiam
STranger