Re: ranking "markowości" producentów laptopów

Autor: STranger <pisz_na_at_berdyczow.pl>
Data: Mon 03 Nov 2008 - 09:57:33 MET

mirekm pisze:
> Nazwa producenta na obudowie notebooka pojawia się raczej rzadko.
> Liczący się producenci to: Quanta, Compal, Wistron, Inventec, Uniwill,
> ECS, Asus, Flextronics.

Heheh... no i tu mnie masz! :)
Nie wiedziałem o tym. Zapewne domyślasz się, że chodziło mi o nazwy
handlowe notebooków, a nie samych firm będących właścicielami fabryk.
Czyli np: Toshiba, Hewlet Packard, IBM, Lenovo, Benq, Acer, Asus itp. To
co widać w sklepach i w cennikach...

Pominąłem zapewne większość nazw handlowych, ale chodzi mi o nieformalne
zestawienie czy można darzyć większym zaufaniem laptopa np. Asusa czy
HP, albo Benq versus Acer. Oczywiście konfiguracje porównywalne, czyli
modele z podobnej "półki". Cenowo mogą sie trochę różnić, co uzasadniać
może "domniemaną" lepszą jakość.
Takie zestawienie nazw handlowych notebooków imo ma sens, bo przecież na
innych rynkach np. motoryzacyjnych takie marki jak mercedes, audi,
toyota, czy bmw cieszą się większym respektem od fiata, seata, skody czy
kia.
Istnieją rankingi niezawodności samochodów, istnieją rankingi prestiżu
marek itp. Na rynku laptopów też tak chyba jest, przecież każdy w Was ma
własne odczucia odnośnie marek notebooków.
Np. mnie się wydaje że Asus to lepsza firma od HP, a Toshiba jest lepsza
od IBM Lenovo, A Benq jest bardziej godny zaufania od Acera, ale obie te
ostatnie firmy są "gorsze" od Asusa, Toshiby i HP i Lenovo...
  - czy to się zgadza, czy prawidłowo mi się wydaje? ;)

Najwygodniej byłoby zrobić sondę na www i wymienić wszelkie marki
laptopów i poprosić biorących udział w sondzie o podanie np. 5
subiektywnie najbardziej godnych zaufania marek i 3 "najgorszych".

--
pozdrawiam
STranger