Re: GA-EP35-DS3 vs GA-P35-S3G

Autor: CeBeR <precz_z_sekcijanstwem_at_gazeta.pl>
Data: Sun 02 Nov 2008 - 21:49:13 MET

Doxent pisze:

> DES jak sama nazwa wskazuje destabilizuje pracę systemu. Nie polecam nikomu
> gdyż samemu sparzyłem się po zainstalowaniu DES-a, system chodził bardzo
> dziwnie, pomogła reinstalka . Sam posiadam obecnie GA-EP35-DS3 i E8600@3.33
> bez podkręcania i pod 100% obciążeniem czujnik w Evereście pokazuje 28W
> zużycie prądu na procesorze. Co ciekawe testowałem E8400 i tam zużycie prądu
> było większe i wynosiło 35W pod 100% obciążeniem. Jedyna różnica to, że
> E8600 chłodzi "fryzjer" Pentagrama i ma on w idle 21 stopni a E8400 chodził
> na fabrycznym intela i miał jakieś 10 stopni więcej.

DES przy podkręcaniu systemu automatycznie sam się wyłącza. A przy
niepodkręconym systemie nie zmniejsza bezpośrednio zużycia prądu przez
procesor, a jedynie wyłączając w idle "nadmiarowe" fazy układu zasilania
procesora ogranicza straty na tym elemencie, a że są one nieduże to i
zysk z DESa niewielki.