Re: Laickie pytanie o RAM

Autor: Szymon von Ulezalka <sz.gruszczynski_at_googlemail.com>
Data: Thu 30 Oct 2008 - 00:56:42 MET

On 29 Paź, 18:30, Solar <sola...@opBEZTEGO.pl> wrote:

> Poczytaj np. tuhttp://www.frazpc.pl/b/224206
>
> Jak nie będziesz kręcił procka, 800 MHz wystarczy.

> Podawana jest pierwsza wartość - cycle latency - opóźnienie. A zasilanie
> pamięci zależy od pamięci. Z reguły te z większą V są bardziej
> wyżyłowane i będą miały radiatory. Tu trzeba zwrócić uwagę, czy płyta
> rozpoznała pamięci. U mnie Foxconn P35A nie rozpoznał Patriotów LLK i
> dawał napięcie 1,8 V zamiast 2,2 V, co skutkowało ciąłymi zwisami. Po
> ręcznym ustawieniu Vdram działa wszystko OK.
>
> --
> Solar            www.solar.blurp.org             GG 1834424

> [...]

hm...
takie podnoszenie napiecie jest bezpieczne? tj. nie grozi zniszczeniem
plyty?
chodzi mi oczywiscie o podniesienie napiecia do tego wymaganego przez
pamiec (np. do 2.1V - http://www.tinyurl.pl?hDm5V32o ).
plytka to http://www.tinyurl.pl?gGTaXdJd a nie do jakiś wyzszych
wartosci
btw, jak rozumiem- wgranie najnowszego dostepnego biosa zwieksza
szanse na (udana) auto-konfiguracje pamieci z plytka :?

pozdrawiam
szymon