Re: Laickie pytanie o RAM

Autor: Solar <solar91_at_opBEZTEGO.pl>
Data: Wed 29 Oct 2008 - 19:30:03 MET

de Fresz pisze:

> Dobrze kojaze, ze pamieci powinny chodzic z przynajmniej polowa tego, co
> FSB - czyli w przypadku E8400 667MHz?

Poczytaj np. tu
http://www.frazpc.pl/b/224206

Jak nie będziesz kręcił procka, 800 MHz wystarczy.

> No ale wlasnie ile to jest rozsadnie? Zauwazylem, ze raz podaja po
> prostu CL5 czy 4, a raz np. CL 5-5-5-18 itp. No i zaciekawilo mnie
> napiecie zasilania - raz 1,8V, inne 1,8-1,9, jeszcze inne 2V. Ki czort,
> to nie jest zestandaryzowane?

Podawana jest pierwsza wartość - cycle latency - opóźnienie. A zasilanie
pamięci zależy od pamięci. Z reguły te z większą V są bardziej
wyżyłowane i będą miały radiatory. Tu trzeba zwrócić uwagę, czy płyta
rozpoznała pamięci. U mnie Foxconn P35A nie rozpoznał Patriotów LLK i
dawał napięcie 1,8 V zamiast 2,2 V, co skutkowało ciąłymi zwisami. Po
ręcznym ustawieniu Vdram działa wszystko OK.

--
Solar             www.solar.blurp.org              GG 1834424
"Religia to komunikacja w jedną stronę. W obie to psychoza."